e-bebek, Gelirlerini Yüzde 10 Artırdığı Satış Stratejisini Açıkladı

Türkiye’nin önde gelen bebek ve anne ürün perakendecilerinden e-bebek, satış rakamlarını artırmak için kullandığı yöntemi açıkladı. Dijitalleşmeye önem veren ve kullandığı teknik sayesinde gelirlerini yüzde 10 civarında artıran şirket, son derece önemli bir başarıya imza atmış oldu. 

İnternet kullanımı, günümüzde herkes için bir standart hâline geldi. Bunun farkında olan e-bebek, teknolojinin geldiği son noktadan faydalandı ve birkaç veriyi birleştirdi. Daha sonra bu veriler üzerinden reklam optimizasyonu gerçekleştiren firma, satışlarını ve hâliyle gelirlerini artırmayı başardı. Eğer e-ticaretle ilgileniyor veya yaptığınız iş üzerine internet reklamlarını aktif olarak kullanıyorsanız e-bebek’in yöntemini siz de kendinize göre uygulayabilirsiniz.

Peki e-bebek, tam olarak ne yaptı?

e-bebek’in pazarlama stratejisiyle ilgili açıklamalarda bulunan isim, şirket bünyesinde çalışan Sabri Volkan Otabaş oldu. Gelin hep birlikte, Otabaş’ın açıklamalarına yakından bakalım.

e-bebek’in çok önemli gelir kaynağı olan web sitesi ve mobil uygulamaların performanslarını arttırmak için çalışmalarımızı sürdürürken, ücretli reklamlar sonucunda elde ettiğimiz web sitesi kullanıcılarının ne kadarının gerçek mağazalarımıza yöneldiğini merak ettik. Eğer bu veriyi elde edebilirsek, bu kullanıcıları verilerini kullanmamıza izin verdikleri durumda tekrar web sitesi kullanıcısı yapıp, mağazalarımıza gitme derdinden kurtarabileceğimizi düşündük. Bu sayede çevrim içi ortamlardaki aktifliğimiz artıracak, fiziksel mağazalarımızdaki operasyon yükümüz de azaltacaktık. Biz de ilk olarak bunun nasıl ölçülebileceğini araştırmaya başladık.

Google Analytics 360 (premium) ve kullanıcı ID’si kullanarak mağazadaki yazar kasalara yaptığımız entegrasyon (Measurement Protocol Entegrasyonu) ile kullanıcılar satın alım gerçekleştirdiğinde telefon numaraları veya e-posta adresleri üzerinden elde ettiğimiz şifrelenmiş ID’leri satın alınan ürün bilgileriyle birlikte Google Analytics’e gönderdik. Aynı şekilde web sitesine gelmiş kullanıcı da eğer giriş yap özelliğini kullandıysa ve aynı e-posta veya telefon numarası ile giriş yaptıysa, bu bilgileri de Google Analytics’e aynı formatta gönderdik. Bu sayede kullanıcı ID’leri üzerinden komple bir akış çıkartmış olduk.

Sonrasında, elde ettiğimiz bu verileri kullanarak reklam performansımızı optimize ettik. Genel reklam bütçemiz + satış rakamlarımızdan %10’luk bir gelir artışı sağlamış olduk.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x